facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Παρέμβαση του ΥΠΕΞ για τις κατεδαφίσεις σπιτιών που ανήκουν σε Έλληνες στην Χειμάρρα

Την άμεση ακύρωση της κατεδάφισης οικιών που ανήκουν σε Έλληνες ομογενείς στη Χειμάρρα και τη διενέργεια ουσιαστικών διαβουλεύσεων με τους ιδιοκτήτες για τα σχέδια ανάπλασης της πόλης, ζητά το υπουργείο Εξωτερικών από τις αλβανικές αρχές, εκφράζοντας ιδιαίτερη ανησυχία για τα ειδοποιητήρια που έλαβαν 19 οικογένειες που ανήκουν στην Ελληνική Εθνική Μειονότητα, με τα οποία τους δίνεται προθεσμία 5 ημερών για την εκκένωση των οικιών τους που προορίζονται προς κατεδάφιση για την υλοποίηση σχεδίου ανάπτυξης του κέντρου της Χειμάρρας.

«Η προστασία των περιουσιακών δικαιωμάτων και δη των μειονοτικών δικαιωμάτων», όπως υπογραμμίζει σχετική ανακοίνωση, «αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των 5 προϋποθέσεων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Αλβανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ως εκ τούτου, εφόσον η Αλβανία ειλικρινά επιθυμεί να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να αποδείξει στην πράξη ότι λειτουργεί ως κράτος Δικαίου προστατεύοντας από αυθαιρεσίες και παρανομίες τα δικαιώματα όλων των κατοίκων της ανεξαρτήτως εθνικής καταγωγής και προελεύσεως».

Το υπουργείο Εξωτερικών χαρακτηρίζει ως «απαράδεκτο το γεγονός ότι ο δήμαρχος, Γιώργος Γκόρος, εκτελώντας μια κυβερνητική πολιτική, έβαλε την υπογραφή του σε ειδοποιητήρια για κατεδαφίσεις, τα οποία μάλιστα επιδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους την ημέρα της Εθνικής Επετείου» και επισημαίνει ότι «η πρεσβεία της Ελλάδας στην Αλβανία παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση, παραμένει πάντοτε στο πλευρό των Ομογενών μας, και έχει ενημερώσει για το θέμα στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο τις αρμόδιες αλβανικές αρχές, τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς και τους εκπροσώπους της διεθνούς κοινότητας».

Υπενθυμίζουμε ότι το καλοκαίρι είχαν σημειωθεί βίαια επεισόδια σε βάρος Ελλήνων που είχαν πάει σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χειμάρρας για να διαμαρτυρηθούν για καταπατήσεις περιουσιών τους με πρόσχημα την τουριστική ανάπλαση. Τον Φεβρουάριο είχαν σημειωθεί διαρρήξεις στην Δρόπολη με στόχο τον εκφοβισμό της ελληνικής ομογένειας, σύμφωνα με τον δήμαρχο της πόλης.

ΑΠΕ - ΜΠΕ/huffingtonpost
Διαβάστε Περισσότερα » "Παρέμβαση του ΥΠΕΞ για τις κατεδαφίσεις σπιτιών που ανήκουν σε Έλληνες στην Χειμάρρα"

Νέο περιουσιολόγιο: Όσα πρέπει να δηλωθούν - Τι θα γίνει με τα χρήματα στο «στρώμα»

Συμμετοχές σε εταιρείες του εξωτερικού, ακίνητα, αλλά και κεφάλαια στο εξωτερικό, καθώς και όλα τα δεδομένα που έχει η εφορία θα δηλωθούν στο ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο, το οποίο τίθεται σε εφαρμογή το 2017 από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος του οικονομικού επιτελείου, το οποίο επικαλείται η «Καθημερινή της Κυριακής», από τα στοιχεία που θα δηλωθούν στην ηλεκτρονική φόρμα της ΓΓΔΕ αποκλείονται τιμαλφή, χρηματικά ποσά στα στρώματα και έργα τέχνης, καθώς είναι δύσκολη η εκτίμηση της αξίας τους.

Επίσης, η ηλεκτρονική φόρμα του περιουσιολογίου θα συμπληρώνεται σε ετήσια βάση και θα ανανεώνεται ανάλογα με τις αλλαγές στην περιουσιακή κατάσταση του φορολογουμένου.

Πώς θα συμπληρώνεται

- Η ΓΓΔΕ θα καταγράψει μέσω των υφιστάμενων βάσεων δεδομένων όλα τα στοιχεία που υπάρχουν στα έντυπα Ε1 και Ε9 και αφορούν ακίνητα, πισίνες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής και συμμετοχές σε εταιρείες.

- Όλα τα δεδομένα που έχουν συγκεντρωθεί θα αναρτηθούν σε ειδική φόρμα στο Taxis.

Με την ενεργοποίησή της οι φορολογούμενοι θα κληθούν να ελέγξουν και να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί.

Στελέχη του οικονομικού επιτελείου τονίζουν πως είναι προς το συμφέρον των πολιτών να δηλώσουν όσα δεν γνωρίζει η εφορία, καθώς οποιαδήποτε αλλαγή των περιουσιακών στοιχείων θα φανεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς.

- Μετά την υποβολή των στοιχείων θα ξεκινήσει έλεγχος προκειμένου να διαπιστωθεί εάν στο παρελθόν οι φορολογούμενοι δήλωναν στην εφορία και συγκεκριμένα στο έντυπο Ε1 εισοδήματα από μισθώσεις ακινήτων στην αλλοδαπή ή εισοδήματα που θα έπρεπε να φορολογηθούν στην Ελλάδα κ.λπ.

real
Διαβάστε Περισσότερα » "Νέο περιουσιολόγιο: Όσα πρέπει να δηλωθούν - Τι θα γίνει με τα χρήματα στο «στρώμα»"

Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα πληρώσουμε για το 2017

Από τις 15 Νοεμβρίου και μετά θα αρχίσουν να έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας Ι.Χ. 2017 για εκατομμύρια ιδιοκτήτες και ακόμη το σχέδιο για το τι θα ισχύσει είναι υπό συζήτηση. ΟΙ πληροφορίες δίνουν και παίρνουν αλλά κανείς ακόμη δεν ξέρει τι θα συμβεί και πόσα θα πληρώσει.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr το οικονομικό επιτελείο δεν θα αλλάξει μόνο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 αλλά και τα τεκμήρια διαβίωσης για να μπορέσει να «δελεάσει» τους πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους να προβούν σε άρση ακινησίας.
Παράλληλα οι μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι και τα υψηλότερα ποσοστά μείωσης θα αφορούν αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2000 ή 2002 ενώ μικρότερες θα είναι οι μειώσεις σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2002 ή 2001 έως και το 2006.
Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο για να πετύχει το στόχο της άρσης από την ακινησία πάνω από 1 εκατ. οχημάτων εξετάζει την αλλαγή των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και τους Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με την αποσύνδεση από τον κυβισμό του κινητήρα και την σύνδεση με την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων.

Πάντως η περίφημη Επιτροπή που έχει συσταθεί για την φορολογία στα αυτοκίνητα, έχει εισηγηθεί την επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 από την 1η/1/2005, μετά την αρχική πρόταση που ήταν για τα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2003!

Ωστόσο με προσωπική παρέμβαση του Αναπληρωτή υπουργού Οικονoμικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, οι προτάσεις της Επιτροπής απορρίφθηκαν καθώς θα επιβαρύνονταν πάνω από 3 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 1η/1/2003 υπολογίζονταν με βάσει τις εκπομπές CO2.

Η δεύτερη πρόταση της Ειδικής Επιτροπής για την φορολογία στα ΙΧ αφορά στην επιβολή Τελών Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2005 και μετά επίσης απορρίφθηκε από τον κ. Αλεξιάδη για δύο λόγους. Ο πρώτος είχε να κάνει με το γεγονός πως θα επιβαρύνονταν περίπου 2 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, κάτι το οποίο δεν αντέχει ο επιβαρυμένος προϋπολογισμός των ελληνικών νοικοκυριών ενώ ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών που δεν περιλαμβάνουν τις εκπομπές CO2 όλων των μοντέλων των αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ελλάδα εξαιτίας των διαφορετικών τύπων κινητήρων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να υπολογιστεί επακριβώς το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας.

Οπότε σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να καταλήγει σε Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 για αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 και μετά με αποτέλεσμα να επηρεάζονται πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες, ενώ «παρελθόν» αναμένεται να αποτελέσουν και τα περίφημα «Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας» στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 90 γρ. CO2 καθώς εξετάζεται το όριο να μειωθεί στα 85 ή 80 γρ. CO2 που εκπέμπουν ελάχιστα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Πάντως στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia.gr πως η Ειδική Επιτροπή φαίνεται να προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει «απαγορευτική» τη χρήση των παλαιότερων αυτοκινήτων και το καινούριο αυτοκίνητο να αποτελεί «μονόδρομο» χωρίς να λαμβάνει υπόψη πως οι Έλληνες βρίσκονται εν μέσω οικονομικής κρίσης από το 2008 και έκτοτε οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν «βυθιστεί» και έχουν κατατεθεί 1 εκατ. πινακίδες κυκλοφορίας.

Άλλωστε η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006 θα οδηγούσε σε κατάθεση πινακίδων και σίγουρα θα έφερνε τα αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα στα δημόσια Ταμεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr το οικονομικό επιτελείο εξετάζει επίσης την μείωση σε ποσοστό από 5% έως και 40% στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006 με κλιμακωτές μειώσεις όσο αυξάνουν τα χρόνια κυκλοφορίας του οχήματος. Μάλιστα όσον αφορά στη ρύπανση των πολύ παλιών αυτοκινήτων ο κ. Αλεξιάδης έχει τονίσει ότι αυτό είναι δουλειά των ΚΤΕΟ και μέσω των Τεχνικών Ελέγχων θα μπορεί το κράτος να ελέγχει αν θα επιτρέπεται να κυκλοφορεί ένα παλιό όχημα ή όχι.

Επίσης φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 αλλά και αναπροσαρμογές στα ποσά που αναλογούν ανά κατηγορία εκπομπών ρύπων.

Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα για το 2016 ήταν τριών ταχυτήτων καθώς υπήρχαν διαφορετικές χρεώσεις ανάλογα με την 1η Άδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.

Τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως 31/12/2000 κυμαίνονταν από 25 έως και 1.230 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2001 έως και 31/12/2005 τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 αυξάνονται λίγο στις κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω και ανέρχονταν από 630 έως και 1.260 ευρώ.

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2006 έως 31/10/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας ήταν ακριβότερα στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω και ανέρχονταν από 255 έως και 1.380 ευρώ.

Στα υπόλοιπα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/11/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονταν με τους ρύπους και το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχονταν από 0,90 έως και 3,72 ευρώ.

Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 με βάσει τον κυβισμό του κινητήρα θα μειωθούν σε ποσοστό από 5% έως και 40% με στόχο την επανακυκλοφορία των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» ή κινούνται παράνομα χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας.

Σε σύνολο περίπου 1 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» μόλις τα 50.000 οχήματα έχουν ηλικία από 0 έως και 5 έτη ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν ηλικία από 6 έως και πάνω από 20 χρόνια. Μάλιστα τα αυτοκίνητα που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας με ηλικία άνω των 20 ετών υπερβαίνουν τις 400.000 μονάδες.

Οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ. και θα αγγίζουν το 40% στα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού.

Ειδικότερα στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. το οικονομικό επιτελείο δεν προτίθεται να αλλάξει κάτι στο ύψος των Τελών Κυκλοφορίας 2017 τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ. Ο λόγος που το οικονομικό επιτελείο δεν θέλει να αλλάξει κάτι στα συγκεκριμένα Τέλη Κυκλοφορίας έχει να κάνει με το αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν και καταβάλουν Τέλη ο οποίος ξεπερνά τα 2,2 εκατ. αυτοκίνητα!

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία των οχημάτων με κινητήρες από 1.358 έως και 1.548 κ.εκ. το κόστος των Τελών ανέρχονταν από 225 έως 255 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο προσανατολίζεται να υπάρχει έκπτωση 5% οπότε το τελικό ποσό να κυμανθεί μεταξύ 213 έως 242 ευρώ. Ο αριθμός των αυτοκινήτων που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία και οι ιδιοκτήτες τους καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε περίπου 900.000 οχήματα.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 1.549 έως και 1.928 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν από 250 έως και 320 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας 2017 σε ποσοστό έως και 10% με αποτέλεσμα το ύψος το Τελών για την επόμενη χρονιά να ανέρχεται από 225 έως και 288 ευρώ.

Οι μεγάλες εκπτώσεις σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω.

Ειδικότερα στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 κυμάνθηκαν από 615 έως και 690 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να κυμανθεί από 492 έως και 552 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν μεταξύ 820 έως και 920 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 στα συγκεκριμένα ΙΧ θα κυμανθούν από 580 έως και 644 ευρώ.

Στα ΙΧ με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα Τέλη κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν μεταξύ 1.025 έως και 1.150 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.

Στην τελευταία κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν από 1.230 έως και 1.380 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 740 έως και 830 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως οι τα οχήματα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω που κυκλοφορούν και οι ιδιοκτήτες του καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε περίπου 82.000.

Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους στα ΙΧ με 1η άδεια από 1/1/2007

Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 τα οποία όπως είχε αποκαλύψει το Enikonomia στις 2 Ιουλίου 2016 θα αλλάξουν ριζικά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το οικονομικό επιτελείο έδωσε σαφείς εντολές στην Ειδική Επιτροπή για περιορισμό της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003 περιορίζοντας τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε πάνω από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.

Μάλιστα στο στόχαστρο αρκετών μελών του οικονομικού επιτελείου έχει εισέλθει η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών καθώς το απέτυχε παταγωδώς το πρώτο επίτευγμά της που αφορά στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των δημοσίων εσόδων!

Ωστόσο η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 εγκυμονεί κινδύνους καθώς τότε τα αυτοκίνητα που παράγονταν σε ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά με αποτέλεσμα κάποιοι να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.

Ειδικότερα σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ! Η αύξηση υπολογίζεται σε 215,7%!

Πιέστε για να δείτε τους αναλυτικούς πίνακες του Enikonomia.gr με τις αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας που προκύπτουν από τις εκπομπές ρύπων και όχι από τον κυβισμό του κινητήρα.

Όσον αφορά στα ποσά που απορρέουν τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 ανέρχονται από 0,90 ευρώ έως και 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο ανάλογα με τις συνολικές εκπομπές ρύπων.

Ωστόσο στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν εισέλθει τα αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 των οποίων τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 ήταν «μηδενικά» και εξετάζεται το όριο των «μηδενικών» Τελών να μειωθεί στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2. Παράλληλα αυξήσεις εξετάζονται στους συντελεστές των ποσών για εκπομπές CO2 από 161 γρ. CO2 και άνω...


Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης

Ένα ακόμη πεδίο που το οικονομικό επιτελείο θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης και κατ’ επέκταση στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Ειδικότερα το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να αποσυνδέσει τα τεκμήρια διαβίωσης από τον κυβισμό του οχήματος και να τον συνδέσει με την Αξία Λιανικής των οχημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα τεκμήρια διαβίωσης είναι «τσουχτερά» για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 17.000 ευρώ όπως επίσης και το Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 3-5% ενώ στα αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων πάνω από 20.001 ευρώ το ποσοστό εξετάζεται να ανέλθει μεταξύ 8-10%.

Επίσης στο «στόχαστρο» του ΥΠΟΙΚ έχουν εισέλθει και τα εταιρικά αυτοκίνητα, όσον αφορά στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία μέχρι σήμερα σε ένα στόλο οχημάτων που διαθέτει μια εταιρεία επιβάλλεται ο συγκεκριμένος φόρος μόνο σε ένα από οχήματα που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό και όχι στο σύνολο των οχημάτων που κανονικά θα έπρεπε να επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.

Οσον αφορά στις μειώσεις των ποσών τόσο για τα Τεκμήρια Διαβίωσης όσο και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μειώνεται κάθε χρόνο σε ποσοστό από 10% έως και 20% ανάλογα με την Αξία Λιανικής και σε βάθος 5ετίας ή 8ετίας να μην επιβάλλεται.

enikonomia
Διαβάστε Περισσότερα » "Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα πληρώσουμε για το 2017"

Νέος περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης o Χρήστος Μέτιος

Nέος περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜ-Θ) εξελέγη σήμερα, κατά τη δεύτερη ψηφοφορία, ο μέχρι τώρα χωρικός αντιπεριφερειαρχης Ροδόπης, Χρήστος Μέτιος.

Ο κ. Μέτιος έλαβε 20 ψήφους έναντι 16 ψήφων που έλαβε ο χωρικός αντιπεριφερειαρχης Ξάνθης, Κωνσταντίνος Ζαγναφέρης.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο κ. Μέτιος τόνισε ότι θα υπηρετήσει με πνεύμα ενότητας και συνέπειας τις αρχές του εκλιπόντος εκλεγμένου περιφερειάρχη ΑΜ-Θ, Γιώργου Παυλίδη, σε μία δύσκολη στιγμή για την περιφερειακή αυτοδιοίκηση στη χώρα μας. Ο ίδιος τόνισε ότι η διοίκησή του θα είναι συνεκτική, θα λειτουργεί εφεξής περισσότερο συλλογικά και ότι θα έχουν ρόλο όλοι οι περιφερειακοί σύμβουλοι.

Ο κ. Μέτιος επιβεβαίωσε τις επαφές που είχαν όλοι οι υποψήφιοι περιφερειάρχες με τον κομματικό μηχανισμό της ΝΔ, πρόσθεσε όμως ότι «το αποτέλεσμα αντανακλά τη βούληση των περιφερειακών συμβούλων και δεν καθορίστηκε από εξωγενείς παράγοντες».

Από την πλευρά του, ο κ. Ζαγναφέρης αναγνώρισε το αποτέλεσμα της ενδοπαραταξιακής κάλπης των συμβούλων της «Περιφερειακής Αναγέννησης», έσπευσε ωστόσο να σημειώσει με νόημα ότι υπήρξαν παρεμβάσεις από τον κομματικό μηχανισμό της ΝΔ που καθόρισαν το αποτέλεσμα. «Εκείνο που με λυπεί ιδιαίτερα είναι ότι άτομα που δεν θα έρθουν ποτέ ξανά στη Θράκη, ήρθαν εδώ για να επηρεάσουν το αποτέλεσμα», σημείωσε καταληκτικά.

Ο νέος περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος είναι 48 χρονών, μαθηματικός στο επάγγελμα και διετέλεσε για πολλά χρόνια δημοτικός και περιφερειακός σύμβουλος με τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις της ΝΔ στην Κομοτηνή και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Στις τελευταίες εκλογές εξελέγη αντιπεριφερειαρχης Ροδόπης με τον συνδυασμό Περιφερειακή Αναγέννηση του Γιώργου Παυλίδη. Στις εσωκομματικές εκλογές ανάδειξης προέδρου στη ΝΔ υποστήριξε σθεναρά την υποψηφιότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη και θεωρείται εκ των στενών συνεργατών του αρχηγού της ΝΔ στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση.

iefimerida
Διαβάστε Περισσότερα » "Νέος περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης o Χρήστος Μέτιος "

Αλέκος Παπαδόπουλος: Σίγουρο το τέταρτο μνημόνιο

Την βεβαιότητα του πως θα υπάρξει τέταρτο Μνημόνιο, εφόσον η χώρα συνεχίσει να ακολουθεί τη σημερινή της πορεία, εξέφρασε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ ο πρώην υπουργός Αλέκος Παπαδόπουλος.

«Αν δεν επανακτηθεί η αξιοπιστία της χώρας, όχι μόνο σε τέταρτο, αλλά και σε πέμπτο και έκτο μνημόνιο» σημείωσε.

Ο κ. Παπαδόπουλος επέκρινε την κυβέρνηση επισημαίνοντας πως δεν έχει αντιληφθεί το βάρος της ευθύνης και πως διακατέχεται από παμπάλαιες αντιλήψεις.

«Η κυβέρνηση κινείται με επικοινωνιακούς και αντιθεσμικές λειτουργίες και για αυτό δεν πιστεύω πως θα φέρει κάποιο θετικό αποτέλεσμα για τη χώρα», κατέληξε.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Αλέκος Παπαδόπουλος: Σίγουρο το τέταρτο μνημόνιο"

Γ. Κασιμάτης: Να καταργηθεί εξ ολοκλήρου ο νόμος Παππά

«Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης είναι συνταγματικά το μοναδικό αρμόδιο όργανο για τη ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου» ξεκαθάρισε σε δηλώσεις του την Κυριακή στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο Γιώργος Κασιμάτης.

Ο καθηγητής συνταγματικού δικαίου ανέφερε ότι «αυτή είναι η νομιμότητα», επισημαίνοντας ότι «η μόνη λύση για να ρυθμιστεί το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο είναι να καταργηθεί εξ ολοκλήρου ο νόμος Παππά».

«Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατό να συγκροτηθεί το ΕΣΡ, η κυβέρνηση θα πρέπει να καταθέσει άμεσα νομοσχέδιο που θα αλλάζει τον τρόπο συγκρότησής του και θα του παρέχει όλες τις εξουσίες» πρόσθεσε.

zougla
Διαβάστε Περισσότερα » "Γ. Κασιμάτης: Να καταργηθεί εξ ολοκλήρου ο νόμος Παππά"

Σε ετοιμότητα αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας για παροχή βοήθειας στην Ιταλία

Σε ετοιμότητα βρίσκεται αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας, προκειμένου – εφόσον καταστεί αναγκαίο – να μεταβεί άμεσα στην πληγείσα περιοχή της Ιταλίας.

Η εντολή εδόθη από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Καμμένο, κατόπιν οδηγίας του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Καμμένος επικοινώνησε με την Ιταλίδα ομόλογό του, Ρομπέρτα Πινότι, στη οποία επεσήμανε ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να συνδράμει τη γειτονική χώρα στην περίπτωση που της ζητηθεί.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/zougla
Διαβάστε Περισσότερα » "Σε ετοιμότητα αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας για παροχή βοήθειας στην Ιταλία"

Στο δρόμο ξανά οι αγρότες - Σχεδιάζουν μπλόκα στις εθνικές οδούς

Με τοπικά συλλαλητήρια και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στον ΟΓΑ, ξεκινούν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες.

Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να κλιμακωθούν με κάθοδο των τρακτέρ στις εθνικές οδούς, πιθανόν, μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Αγρότες από ολόκληρη την Ελλάδα συγκεντρώθηκαν την Κυριακή στη Νίκαια, όπου στο πολιτιστικό κέντρο συνεδρίασε η πανελλαδική επιτροπή των μπλόκων.

Τον τόνο έδιναν τα τρακτέρ που βρισκόταν συμβολικά έξω από το χώρο της εκδήλωσης.

Σε αυτή συμμετείχαν περισσότερες από 100 οργανώσεις και αγροτικοί σύλλογοι καθώς εκπρόσωποί τους βρέθηκαν στη Λάρισα για συντονίσουν καλύτερα το αγώνα των αγροτών σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Η συμμετοχή των αγροτών σε αυτή την σύσκεψη χαρακτηρίστηκε από τους αγροτοσυνδικαλιστές ως πρωτοφανής, καθώς φαίνεται πως η φορολόγηση και τα μέτρα κατά του κλάδου κινητοποιούν τους παραγωγούς.

Ο Πρόεδρος της ΕΟΑΣΚ και γνωστός αγροσυνδικαλιστής Βαγγέλης Μπούτας τόνισε ότι: «Πρέπει να συζητήσουμε τα νέα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τα φορολογικά και το ασφαλιστικό. Όσο περισσότεροι είμαστε σε αυτό τον αγώνα τόσο πιο πετυχημένος θα είναι. Άλλωστε η μαγιά υπάρχει».

Ο Πρόεδρος της ΕΟΑΣΛ, Ρίζος Μαρούδας, δήλωσε πραγματικά εντυπωσιασμένος από τη συμμετοχή. «Είναι η μεγαλύτερη σύσκεψη που έχουμε κάνει ποτέ. Δείχνει την οξύτητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι. Δείχνει όμως και τις αγωνιστικές διαθέσεις που υπάρχουν για αυτές τις πολιτικές που μας ξεκληρίζουν. Πρέπει να συντονίσουμε αυτόν τον αγώνα», υπογράμμισε.

Σε ερώτηση αν σε αυτό τον αγώνα θα κατέβουν όλοι οι αγρότες με κοινό διεκδικητικό πλαίσιο ο κ. Μαρούδας ξεκαθάρισε ότι «στο δικό μας διεκδικητικό πλαίσιο χωράνε όσοι συμφωνούν με τα αιτήματα που θέτουμε».

Ο Χρήστος Κάμτσης από το μπλόκο της Πέλλας κάνει λόγο για στοίχημα επιβίωσης για τους ίδιους τους αγρότες. «Έχουμε άλυτα προβλήματα. Τα παλιά μα προσπερνάνε και έρχονται καινούργια και χειρότερα. Η κατάσταση είναι απελπιστική».

Λίγο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων και πιθανή ημερομηνία την 18η Δεκεμβρίου η συντονιστική επιτροπή των μπλόκων θα συνεδριάσει ξανά για να αποφασίσει την κάθοδο των τρακτέρ στα μπλόκα της Εθνικής οδού.

onlarissa
Διαβάστε Περισσότερα » "Στο δρόμο ξανά οι αγρότες - Σχεδιάζουν μπλόκα στις εθνικές οδούς"

«Βόμβα» από το ΣτΕ: Αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες που στερήθηκαν το δικαίωμα δόμησης

Bόμβα στα θεμέλια του κράτους συνιστά η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία υποχρεώνει τη διοίκηση σε καταβολή αποζημίωσης σε ιδιοκτήτες γης των οποίων οι περιουσίες περιορίζονται για λόγους που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος.

Η απόφαση, που κρίνεται ιδιαίτερη σοβαρή καθώς ελήφθη ομόφωνα από το 5ο Τμήμα του ΣτΕ, ανατρέπει τη νομολογία του Ανώτατου Δικαστηρίου βάσει της οποίας μέχρι σήμερα για όσα περιουσιακά δικαιώματα θίγονταν από πράξεις της διοίκησης μπορούσαν οι ιδιοκτήτες να στραφούν με αγωγή αποζημίωσης εναντίον του Δημοσίου, όντας αμφίβολο όμως το αν και πότε θα δικαιώνονταν. Πλέον η απόφαση προβλέπει ρητά ότι το Δημόσιο οφείλει να αποζημιώνει τους πολίτες που υποβάλλουν σχετικό αίτημα εφόσον προκύπτει στέρηση της χρήσης της ιδιοκτησίας.

Αφορμή για την απόφαση του ΣτΕ στάθηκε προσφυγή ιδιωτών από τα Μεσόγεια με τεράστια ακίνητη περιουσία, η οποία επηρεάστηκε δυσμενώς από το Προεδρικό Διάταγμα των Μεσογείων του 2003. Το επίμαχο Π.Δ. με το οποίο καθορίζονταν οι χρήσεις γης και οι περιορισμοί δόμησης στις εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές απαγόρευε την οικιστική ανάπτυξη ακινήτων, ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, στον Δήμο Ραφήνας - Πικερμίου (περιοχή Περιβολάκια). Παρά το γεγονός ότι οι θιγόμενοι προσέφυγαν στο ΣτΕ στρεφόμενοι εναντίον του Π.Δ., το δικαστήριο το 2013 απέρριψε την αίτηση ακύρωσης και έκρινε ότι ορθώς ελήφθη η απόφαση, επικαλούμενο για τη δημιουργία ζώνης πρασίνου στην επίδικη περιοχή λόγους δημόσιου συμφέροντος, που είναι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και του δασικού χαρακτήρα της περιοχής.

Η οικογένεια, στην κατοχή της οποίας βρίσκονται δεκάδες στρέμματα γης, υπέβαλε τον Δεκέμβριο του 2012 προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Οικονομικών αίτηση αποζημίωσης «λόγω του εξαιρετικά επαχθούς χαρακτήρα των περιορισμών και των απαγορεύσεων που υφίστανται οι εν λόγω ιδιοκτησίες από την ένταξή τους στη ζώνη πρασίνου και την απαγόρευση κάθε είδους δόμησης». Συνολικά, οι ιδιώτες διεκδικούσαν με την αίτησή τους αποζημίωση άνω των 12 εκατ. ευρώ. Το Δημόσιο αρνήθηκε να πάρει θέση και μετά την παρέλευση τριμήνου και τη σιωπηρή απόρριψη της αίτησης οι ιδιώτες προσέφυγαν ξανά στο ΣτΕ εναντίον της άρνησης της διοίκησης να καταβάλει την αποζημίωση.

Πλέον η τωρινή απόφαση (1603/2016) ανοίγει τον δρόμο των αποζημιώσεων με διάφορους εναλλακτικούς τρόπους και καθορίζει με σαφήνεια τα βήματα με τα οποία η διοίκηση οφείλει να αντιμετωπίζει τα αιτήματα ιδιοκτητών σε περίπτωση που με ευθύνη της απαξιώνεται η περιουσία τους. Οπως αναφέρεται στην απόφαση, «στον θιγόμενο ιδιοκτήτη παρέχεται η δυνατότητα να επιδιώξει με αίτησή του προς τη διοίκηση την αναγνώριση ότι έχει επέλθει ουσιώδης στέρηση της χρήσης της ιδιοκτησίας του κατά τον προορισμό της και περαιτέρω τον καθορισμό του τρόπου της αποζημίωσής του με την ανταλλαγή της έκτασής του με έκταση του Δημοσίου ή την παραχώρηση κατά χρήση δημόσιας έκτασης σε παραπλήσια περιοχή για ανάλογη χρήση ή εκμετάλλευση ή την καταβολή εφάπαξ ή περιοδικής αποζημίωσης ή τη μεταφορά συντελεστή δόμησης σε άλλη ιδιοκτησία. Η διοίκηση υποχρεούται να εξετάσει το σχετικό αίτημα και αφού λάβει υπόψη την κατά το άρθρο 24 του Συντάγματος επιβαλλόμενη προστασία του φυσικού περιβάλλοντος να κρίνει αν με τα δεδομένα της συγκεκριμένης υπόθεσης έχει επέλθει ουσιώδης στέρηση της χρήσης της ιδιοκτησίας. Περαιτέρω, αν η διοίκηση διαπιστώσει ότι πράγματι συντρέχει τέτοια περίπτωση και ότι δεν είναι δυνατή η ανταλλαγή της έκτασης με άλλη του Δημοσίου ή η παραχώρηση κατά χρήση δημόσιας έκτασης σε παραπλήσια περιοχή ή η μεταφορά συντελεστή δόμησης σε άλλη ιδιοκτησία, έχει την υποχρέωση να καθορίσει το ύψος της οφειλόμενης χρηματικής αποζημίωσης και τον τρόπο καταβολής». Με το σκεπτικό αυτό, το δικαστήριο δέχεται την αίτηση ακύρωσης, ωστόσο, επειδή η υπόθεση έρχεται σε αντίθεση με τη νομολογία του ΣτΕ, η υπόθεση παραπέμπεται στην μείζονα επταμελή σύνθεση του δικαστηρίου. Νομικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι η ομοφωνία της απόφασης ανοίγει τον δρόμο για να γίνει δεκτή η αίτηση ακύρωσης από το ΣτΕ, εξέλιξη που θα δικαιώσει χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη τη χώρα που στερήθηκαν το δικαίωμα δόμησης με την επίκληση της προστασίας του περιβάλλοντος.

newmoney
Διαβάστε Περισσότερα » "«Βόμβα» από το ΣτΕ: Αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες που στερήθηκαν το δικαίωμα δόμησης"

Η Αστυνομία «έσπασε» κύκλωμα που έδινε παράνομα έγγραφα σε μετανάστες

Έντεκα μέλη κυκλώματος που εφοδίαζε πρόσφυγες και μετανάστες με πλαστά έγγραφα προκειμένου να ταξιδεύσουν αεροπορικώς από την Ελλάδα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες συνέλαβε η Αστυνομία.

Οι συλληφθέντες είναι 10 Σύροι και ένας Λιβανέζος.

Οι συλλήψεις έγιναν έπειτα από μεγάλη επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε χθες Σάββατο στο αεροδρόμιο Ηρακλείου αλλά και σε άλλα αεροδρόμια της περιφέρειας.

Παράλληλες επιχειρήσεις έλαβαν χώρα σε χώρους στην Κρήτη, την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.

skai
Διαβάστε Περισσότερα » "Η Αστυνομία «έσπασε» κύκλωμα που έδινε παράνομα έγγραφα σε μετανάστες "

Τηλέφωνα επικοινωνίας για τους Έλληνες στην Ιταλία μετά το νέο σεισμό

Στις ελληνικές προξενικές Αρχές στην Ιταλία μπορούν να τηλεφωνούν οι πολίτες για να οικείους τους που βρίσκονται στην κεντρική Ιταλία μετά το νέο ισχυρότατο σεισμό 6,6 Ρίχτερ το πρωί της Κυριακής.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν πληροφορίες για Έλληνες τραυματίες.

Ο πρόξενος στην Περούτζια Κ.Χριστογιάννης μιλώντας στην ΕΡΤ καθησύχασε επίσης για τους φοιτητές στην πόλη.

Το τηλέφωνο του ελληνικού προξενείου στην Περούτζια είναι +390755735140. Το τηλέφωνο της ελληνικής πρεσβείας στη Ρώμη είναι +39068537551.

tvxs
Διαβάστε Περισσότερα » "Τηλέφωνα επικοινωνίας για τους Έλληνες στην Ιταλία μετά το νέο σεισμό"

Νέος ισχυρός σεισμός 6,6 στην Ιταλία -Καταστροφές σε πολλές περιοχές [εικόνες & βίντεο]

Νέα σεισμική δόνηση μεγέθους 6,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, χτύπησε την Ιταλία στις 08:41. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το επίκεντρο εντοπίστηκε κοντά στην Περούτζια, έγινε αισθητός στη Ρώμη και είχε διάρκεια αρκετά δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο, οι νέες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σεισμική δόνηση μεγέθους 6,6 της κλίμακας Ρίχτερ. Ο σεισμός σημειώθηκε στην ίδια περιοχή, η οποία χτυπήθηκε τον περασμένο Αύγουστο στην Κεντρική Ιταλία, αφήνοντας πίσω του περισσότερους από 300 νεκρούς.
10 τραυματίες μέχρι στιγμής
Ο πρώτος απολογισμός των Ιταλών κάνει λόγο για τραυματισμό 10 ανθρώπων αλλά δεν αναφέρονται μέχρι στιγμής θύματα. Το ακριβές σημείο του σεισμού εντοπίστηκε τελικά 125 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Ρώμης. Ο κόσμος βγήκε πανικόβλητος στους δρόμους σε πολλές περιοχές, ενώ σύμφωνα με την ιταλική υπηρεσία προστασίας του πολίτη, έχουν καταρρεύσει αρκετά κτίρια στην κεντρική Ιταλία.
Σταμάτησε το μετρό στη Ρώμη
Η δόνηση έγινε τόσο αισθητή στη Ρώμη, που σταμάτησε η κυκλοφορία του μετρό για προληπτικούς λόγους. Ο σεισμός έγινε αισθητός τόσο στην Κροατία όσο και στη Σλοβενία.
Αισθητός ο σεισμός και στο Σαράγεβο
Ο σεισμός ήταν τόσο ισχυρός που στον χάρτη που ακολουθεί φαίνεται ξεκάθαρα πως έγινε αισθητός ακόμη και στα παράλια των Δαλματικών Ακτών αλλά και στο Σαράγεβο και τα Τίρανα.
«Ανοιξε η γη, είναι καταστροφή»
Με δραματικό τρόπο περιέγραψε το τι συνέβη ο Μάουρο Φαλκούτσι, δήμαρχος του Καστελσαντάντζελο, πόλης στο Ριέτι. «Κτίρια κατέρρευσαν. Η γη άνοιξε, υπάρχει καπνός, είναι καταστροφή!», είπε στην La Repubblica.
«Στην Περούτζια ο κόσμος έχει βγει στο δρόμο αλλά κυρίως από τον πανικό», μετέφερε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο επίτιμος πρόξενος στην ιταλική πόλη, Δημήτρης Χριστογιάννης.
Οι πρώτες εκτιμήσεις, λίγα λεπτά μετά το χτύπημα του Εγκέλαδου, έκαναν λόγο για 7,1 Ρίχτερ, ωστόσο αυτή την στιγμή οι Αμερικανοί δίνουν 6,5 και η «Corriere Della Sera» στο 6,1.
Σύμφωνα με τους σεισμογράφους INGV ο σεισμός που είχε μέγεθος 6,1 είχε εστιακό βάθος 10 χιλιομέτρα. Αν το μέγεθος επιβεβαιωθεί, θα είναι ο πιο ισχυρός σεισμός μετά από αυτόν στις 24 Αυγούστου, ο οποίος είχε μέγεθος 6 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ.
Δείτε Live εικόνα 
Οι πρώτες εικόνες
Μέσω των social media, οι Ιταλοί ανεβάζουν τις πρώτες εικόνες από το νέο χτύπημα του Εγκέλαδου ενώ οι νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως το εστιακό βάθος ήταν μόλις 1,5 χιλιόμετρο
«Χτυπήθηκαν» 47 μικρά χωριά
Οπως μεταδίδει ο ιταλικός Τύπος, η συλλογή των πρώτων πληροφοριών είναι αρκετά δύσκολη. Σύμφωνα με μαρτυρίες, έχει καταρρεύσει μια εκκλησία, η οποία την ώρα του σεισμού είχε μέσα αρκετό κόσμο.
Ενα από τα κτίρια που είχαν καταφέρει να γλιτώσουν από το σεισμό του Αυγούστου στο Αματρίτσε, έχει καταρρεύσει και αυτό ενώ στην Νόρτσια έχει καταρρεύσει η ο καθεδρικός Ναός του Αγίου Βενέδικτου με μαρτυρίες να αναφέρουν πως κάποιες μοναχές έχουν εγκλωβιστεί.
Ο δήμαρχος της Καστελσαντανιέλο Μάουρο Φαλούτσι έκανε λόγο για καταστροφές ενώ ο δήμαρχος του Καμερίνο, Τζιανλούκα Πασκούι ανέφερε πως δεν υπάρχουν πληροφορίες για τραυματίες αφού τις τελευταίες μέρες είχαν απομακρυνθεί όσοι διέμεναν σε επικίνδυνα προς κατάρρευση κτίρια.
Συνολικά, έχουν χτυπηθεί από τον Εγκέλαδο 47 μικρά χωριά και πόλεις στην Κεντρική Ιταλία και για το λόγο αυτό είναι δύσκολη ακόμη η εκτίμηση των ζημιών.
iefimerida
Διαβάστε Περισσότερα » "Νέος ισχυρός σεισμός 6,6 στην Ιταλία -Καταστροφές σε πολλές περιοχές [εικόνες & βίντεο] "

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news