facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Οι αγρότες κατεβάζουν τα τρακτέρ στην «καρδιά» της Αθήνας

Συλλαλητήριο την Τετάρτη - Τόπος συνάντησης ορίστηκε η πλατεία Βάθη στις 2 το μεσημέρι, ενώ θα ακολουθήσει και πορεία προς το Σύνταγμα

«Χοντραίνει» η κόντρα κυβέρνησης - αγροτών, μετά τις άκαρπες επαφές που είχαν εκπρόσωποί τους με υπουργούς -Γιάννη Στουρνάρα, Αθανάσιο Τσαυτάρη- στην Αθήνα την εβδομάδα που φεύγει.

Στο πλαίσιο αυτό, οι αγρότες αποφάσισαν να συνεχίσουν τον αγώνα τους με παλλαϊκό συλλαλητήριο την Τετάρτη, επιμένοντας στην ικανοποίηση των αιτημάτων τους, τα οποία, όπως επισημαίνουν, είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή τους.

Τη σχετική πρόταση των αγροτών του μπλόκου της Νίκαιας υιοθέτησαν σήμερα και εκπρόσωποι μπλόκων απ' όλη την Ελλάδα, οι οποίοι συμμετείχαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον Πνευματικό Κέντρο Νίκαιας.

Τόπος συνάντησης ορίστηκε η πλατεία Βάθη στις 2 το μεσημέρι της Τετάρτης, ενώ θα ακολουθήσει και πορεία προς το Σύνταγμα.

Οι αγρότες καλούν όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην κυβερνητική πολιτική, που πλήττει όλους τους εργαζομένους και τα λαϊκά στρώματα.

Τις επόμενες ημέρες και μέχρι την Τετάρτη θα υπάρξει κινητοποίηση ανά νομό για την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή στο συλλαλητήριο, αλλά και επαφές με άλλους φορείς, προκειμένου να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στον συνεχιζόμενο αγώνα των αγροτών.

Εξάλλου, αύριο στις 12 το μεσημέρι οι Θεσσαλοί αγρότες έχουν προγραμματίσει και νέο μαζικό συλλαλητήριο στον κόμβο της Νίκαιας, το τρίτο μέσα σε διάστημα μίας εβδομάδας.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Οι αγρότες κατεβάζουν τα τρακτέρ στην «καρδιά» της Αθήνας"

Δίωξη σε δημοτική υπάλληλο που έπαιξε μισό εκατ. ευρώ στο χρηματιστήριο

Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς και στα λοιπά περιουσιακά στοιχεία της πρώην προϊσταμένης οικονομικής υπηρεσίας του δήμου Θεσσαλονίκης

Ο εισαγγελέας αντιμετώπισης εγκλημάτων διαφθοράς Αργύρης Δημόπουλος έδωσε εντολή να κινηθεί η διαδικασία της ποινικής δίωξης εις βάρος υπαλλήλου του δήμου Θεσσαλονίκης για "νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες κατ' επάγγελμα και κατά συνήθεια". Η συγκεκριμένη υπάλληλος έχει απαλλαχθεί, με βούλευμα του Δικαστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, για την υπεξαίρεση των 17,9 εκατ. ευρώ αλλά βρίσκεται ανάμεσα στους κατηγορούμενους για την υπόθεση της παγίας προκαταβολής του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ύστερα από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στους τραπεζικούς της λογαριασμούς και στα λοιπά περιουσιακά της στοιχεία διαπιστώθηκε ότι δεν μπορεί να δικαιολογήσει χρηματικό 206.544 ευρώ, για τη χρονική περίοδο 1999- 2008, σύμφωνα με δύο εκθέσεις της οικονομικής επιθεωρήτριας Αναστασίας Τσεμπερά. Ακόμη προέκυψε ότι έπαιξε χρηματικά ποσά, συνολικής αξίας 552.000 ευρώ, τη χρονική περίοδο 2004- 2005, στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Επιπλέον πήρε δάνειο ύψους 300.000 ευρώ από τράπεζα το οποίο αποπλήρωνε χωρίς να κινήσει τους λογαριασμούς μισθοδοσίας της που παρέμειναν ανέγγιχτοι.

Όπως προκύπτει από τις εκθέσεις της οικονομικής επιθεωρήτριας, η υπάλληλος του δήμου ισχυρίζεται ότι κέρδισε 40.000 ευρώ στο Εθνικό Λαχείο, το 2005, που τοποθέτησε στο Χρηματιστήριο και ότι έλαβε, ως δώρο, συνολικά 17 εκατ. δραχμές από συγγενικά της πρόσωπα όταν παντρεύτηκε. Την ποινική της δίωξη πρότεινε, ο επίκουρος εισαγγελέας εγκλημάτων διαφθοράς Λάμπρος Τσόγκας ο οποίος κάνει λόγο για απόκτηση- απόκρυψη περιουσίας μέσω του Χρηματιστηρίου και του τραπεζικού συστήματος.

Η κατηγορουμένη διατέλεσε προϊσταμένη σε οικονομική υπηρεσία του δήμου Θεσσαλονίκης και απολογήθηκε σε ανακριτή για το οικονομικό σκάνδαλο αντιμετωπίζοντας τις κατηγορίες της απλής συνέργειας στην υπεξαίρεση και της πλαστογραφίας. Σύμφωνα με το αρμόδιο Δικαστικό Συμβούλιο, εις βάρος της δεν προέκυψαν επαρκείς ενδείξεις ενοχής της και έτσι δεν παραπέμφθηκε να δικαστεί μαζί με τους υπόλοιπους κατηγορούμενους.

voria
Διαβάστε Περισσότερα » "Δίωξη σε δημοτική υπάλληλο που έπαιξε μισό εκατ. ευρώ στο χρηματιστήριο"

Έδωσαν εξήγηση σε ένα άλυτο μυστήριο τεσσάρων αιώνων!

Όπως είχε παρατηρήσει ο μεγάλος αστρονόμος Γαλιλαίος Γαλιλέι, η Αφροδίτη φαίνεται μεγαλύτερη από τον Δία, ενώ το τηλεσκόπιο δείχνει το ακριβώς αντίστροφο.

Έπρεπε να περάσουν περίπου τέσσερις αιώνες για να δοθεί εξήγηση στην αστρονομική αυτή οφθαλμαπάτη. Η ανθρώπινη όραση αντιλαμβάνεται ως μεγαλύτερα τα λαμπρά αντικείμενα που βλέπουμε σε σκούρο φόντο, παρά τα σκοτεινά αντικείμενα σε σκούρο φόντο.

Η Αφροδίτη είναι λαμπρότερη από τον Δία στον νυχτερινό ουρανό, οπότε φαίνεται δυσανάλογα μεγάλη, παρόλο που το φαινόμενο μέγεθος του Δία είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερο.

Σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται στην αμερικανική επιθεώρηση PNAS, η ιδιοτροπία αυτή της ανθρώπινης όρασης δεν είναι τυχαία, αλλά εξελίχθηκε για να διευκολύνει την επιβίωσή μας σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.


Ο Γαλιλαίος υποστήριζε ότι το δυσανάλογα μεγάλο μέγεθος της Αφροδίτης είναι μια ψευδαίσθηση, την οποία μάλιστα απέδιδε σε ατέλειες του οφθαλμού, όπως τη διάθλαση του φωτός στην υγρασία που καλύπτει την κόρη».

Αργότερα, το 19ο αιώνα, ο Γερμανός φυσικός Χέρμαν φον Χέλμχολτζ, αντιλήφθηκε ότι η ψευδαίσθηση δεν οφείλεται στο οπτικό σύστημα του ματιού, αλλά στην αντίληψη της όρασης.

Τα ευρήματα της νέας μελέτης δικαιώνουν τον Φον Χέλμχολτζ, αφού διαπιστώθηκε ότι το οπτικό σύστημα του εγκεφάλου αντιδρά πιο έντονα στα λαμπερά αντικείμενα με σκούρο φόντο και τα αντιλαμβάνεται ως μεγαλύτερα

onmed

Διαβάστε Περισσότερα » "Έδωσαν εξήγηση σε ένα άλυτο μυστήριο τεσσάρων αιώνων! "

Περιπολικά με... τεχνητή νοημοσύνη -Το λογισμικό που «σκανάρει» πινακίδες και οχήματα

Το μαύρο πασάτ ήταν παρκαρισμένο έξω από ένα εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας. Ενα περιπολικό με αναμμένο φάρο είχε μόλις σταματήσει δίπλα του.

Δευτερόλεπτα μετά, ένας νεαρός πλησίασε το όχημα, φορτωμένος με σακούλες φαγητού και έβαλε το κλειδί στην πόρτα του οδηγού. «Ολα καλά Μοχάμεντ;», του λέει ο συνοδηγός του περιπολικού, αφήνοντας εμβρόντητο τον αλλοδαπό, που δεν μπορούσε να αντιληφθεί πώς ο αστυνομικός ήξερε το όνομά του...

Ηταν ένα από τα περιπολικά της ΕΛΑΣ που διαθέτει το σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Οχημάτων (APNR), το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο πλήρωμα να μαθαίνει άμεσα την «ταυτότητα» του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Από τις αρχές του 2012, είκοσι οχήματα της αστυνομίας κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας «σκανάροντας» πινακίδες και οχήματα. Από πέντε κυκλοφορούν σε Θεσσαλονίκη και Γιάννενα. Καθημερινά, σαρώνουν χιλιάδες, μπορεί και εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, προκειμένου να διαπιστώσουν αν συντρέχει λόγος για περαιτέρω έρευνα στα οχήματα.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. που παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος», κατά το διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας του συστήματος (5/7/2011 - 24/8/2011) ελέγχθηκαν 3.244.817 πινακίδες κυκλοφορίας, τα πληρώματα των περιπολικών ειδοποιήθηκαν 3.340 φορές για οχήματα που απασχολούσαν, ενώ εντοπίστηκαν 629 κλεμμένα οχήματα

«Το περιπολικό πραγματοποιεί τις συνήθεις περιπολίες στους δρόμους της Αθήνας, όπως έχει οριστεί από το κέντρο της Αμεσης Δράσης. Αυτόματα καταγράφονται τα δεδομένα των πινακίδων που συναντάμε, ενώ όταν ένα όχημα απασχολεί για κάποιο λόγο, η οθόνη μέσα στο περιπολικό κοκκινίζει και ακούγεται μια σειρήνα προειδοποίησης. Τότε εμείς σταματάμε το αυτοκίνητο και ο έλεγχος αρχίζει», εξηγεί στο «Εθνος» ο αρχιφύλακας Λάμπρος Κιτσάκης, που οδηγεί ένα από αυτά τα εξελιγμένα περιπολικά, με συνοδηγό τον αστυφύλακα Κωνσταντίνο Αντώνο. Οπως μας λέει, το APNR παρουσιάζει τις θέσεις των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και στα κέντρα επιχειρήσεων.

Το APNR χρησιμοποιεί τεχνολογίες οπτικής αναγνώρισης πινακίδων (OCR), διαχείρισης στόλου οχημάτων (AVL), καθώς και τεχνολογίες γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (GIS) για την ψηφιακή απεικόνιση των οχημάτων σε διαδραστικό χάρτη. Τα περιπολικά συνδέονται με το Κέντρο Επιχειρήσεων μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας (3G), ενώ το σύστημα κάνει χρήση τόσο ενσύρματων όσο και ασύρματων επικοινωνιών.

Οι Αρχές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν όχι μόνο ένα όχημα που απασχολεί την ώρα της περιπολίας, αλλά και να ανατρέξουν εκ των υστέρων με βάση την πινακίδα του. Με τη βοήθεια του λογισμικού, οι υπηρεσίες μπορούν να ξέρουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή μηχανή σε ποιο σημείο «συναντήθηκε» με το περιπολικό, ποια ώρα, πόσες φορές κ.λπ.

iefimerida
Διαβάστε Περισσότερα » "Περιπολικά με... τεχνητή νοημοσύνη -Το λογισμικό που «σκανάρει» πινακίδες και οχήματα"

Τι αλλάζει στα “κόκκινα” δάνεια - Από την άνοιξη οι αιτήσεις στις τράπεζες

Σε εφαρμογή τίθεται από την άνοιξη το σχέδιο κυβέρνησης και τραπεζών για τις γενναίες ρυθμίσεις των «κόκκινων» δανείων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Έθνους», στη διάρκεια της χθεσινής πρώτης επίσημης συνεδρίασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, οι εκπρόσωποι της Τράπεζας της Ελλάδος και των τραπεζών εξέφρασαν την εκτίμηση πως σε δύο μήνες, γύρω στον Απρίλιο, εφόσον έχουν ολοκληρωθεί και οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα, θα είναι σε θέση να δέχονται ακόμη και αιτήσεις για ρυθμίσεις δανείων.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα το σχέδιο κυβέρνησης και τραπεζών βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης, εναλλακτικές προτάσεις ρύθμισης δανείων και συνεργάσιμος δανειολήπτης.

1. “Ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης”: Μόλις εγκριθεί η μεθοδολογία από την τρόικα, θα ετοιμαστούν παραδείγματα ελάχιστων μηνιαίων εσόδων διαβίωσης για νοικοκυριά, αναλόγως με το μέγεθός τους. Εκτιμάται ότι αυτό θα κυμαίνεται από 600 έως 1.000 ευρώ. Οι τράπεζες θα υπολογίζουν αυτές τις δαπάνες και θα ορίζουν μικρές μηνιαίες δόσεις, οι οποίες μπορεί να μιεωθούν και πάνω από 70%. Ο δανειολήπτης θα καλύπτει πρώτα τις ανάγκες διαβίωσης και ο,τι περισσεύει θα το δίνει για τη δόση.

2. “Εναλλακτικές προτάσεις ρύθμισης δανείων”: Μία από τις ρυθμίσεις που έχουν έτοιμες οι τράπεζες είναι η επιμήκυνση κατα 10 χρόνια, από τα 75 στα 85, της ανώτατης ηλικίας του δανειολήπτη για την αποπληρωμή του δανείου, έτσι ώστε να αυξηθεί η διάρκεια του δανείου.

3. “Συνεργάσιμος δανειολήπτης”: Ενας οφειλέτης για να εναχθεί σε αυτές τις ρυθμίσεις πρέπει να είναι διαθέσιμος σε επικοινωνία με τον δανειστή, να απαντά σε ανακοινώσεις του δανειστή μέσα σε μία εβδομάδα κλπ.

Σύμφωνα με το κυβερνητικό συμβούλιο, οι τράπεζες από 1.1.2015 θα πρέπει να προχωρούν σε ρυθμίσεις των δανείων με βάση αυτά τα κριτίρια.

Διαβάστε Περισσότερα » "Τι αλλάζει στα “κόκκινα” δάνεια - Από την άνοιξη οι αιτήσεις στις τράπεζες"

Οι εργολάβοι έχουν πάρει σχεδόν 4 δισ. ευρώ για τα έργα

Η επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχει δημιουργήσει την άνοδο στα διόδια, άνοδος η οποία αγγίζει ακόμη και το 60%. Εντούτοις, το ζήτημα είναι πολύ βαθύτερο καθώς οι παραχωρησιούχοι εμφανίζονται στον Τύπο της Κυριακής (Ελεύθερος Τύπος) να έχουν εισπράξει 3,9 δισ. ευρώ, ενώ δεν έχουν κατασκευάσει παρά μόνο το 36% του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων.

Τα έργα που ξεκίνησαν ενώ είχαν σταματήσει αφορούν στους αυτοκινητοδρόμους:

- Ολυμπία Οδός

- Νέα οδός

- Ε-65

- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, εάν φυσικά δε διακοπούν ξανά οι εργασίες, και να φέρουν και αύξηση στο ΑΕΠ της τάξεως του 1,2%.

Εντούτοις, με την επανέναρξη των έργων ξεκίνησαν και οι μεγάλες αυξήσεις σε συγκεκριμένους σταθμούς. Έτσι, οι μεγαλύτερες αυξήσεις έχουν σημειωθεί - καταγραφεί στα διόδια της Νέας Οδού, δηλαδή σε Αφίδνες, Θήβα και Τραγάνα.

Αντίθετα, στους αυτοκινητοδρόμους Αιγαίου, αυξήσεις παρατηρούνται στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου.

Τον Ιανουάριο του 2015 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και τα διόδια στο Βαθύ Χαλκίδας, ενώ τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους αλλά και του 2015 θα ξεκινήσουν να λειτουργούν σταθμοί διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη.

Δώσαμε 500 εκατ. ευρώ στις κοινοπραξίες για να ξεκινήσουν πάλι τα έργα

Ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό, ισχύει όμως απόλυτα. Οι εταιρείες - κοινοπραξίες κατασκευής οι οποίες έχουν αναλάβει τα έργα έλαβαν αποζημίωση ώστε να ξεκινήσουν τα έργα, αποζημίωση που έφτασε τα 353,3 εκατ. ευρώ. Αποζημίωση δόθηκε και στις κοινοπραξίες παραχώρησης, ύψους 167 εκατ. ευρώ.

Συνολικά παραμένουν στα έργα περίπου 35 τράπεζες από τις 44 που ήταν αρχικά, ενώ υπολογίζεται πως το 55% θα προέλθει από ελληνικές τράπεζες.

Όσο για την πρόοδο των έργων, η Ολυμπία Οδός έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 29%, η Νέα οδός σε ποσοστό 31%, ο Ε-65 σε ποσοστό μόλις 17%, ενώ ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κατά 70%.

Πρέπει όμως να σημειωθεί πως κόβονται ολόκληρα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, με τις νέες συμβάσεις, σε σχέση με αυτά που προβλέπονταν το 2007.

Γενικό Λογιστήριο του Κράτους: Επαχθείς οι νέες συμβάσεις

Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά πως οι απώλειες του δημοσίου θα ανέλθουν στα 7,5 δισ. ευρώ, με βάση τις νέες τροποποιημένες συμβάσεις.

Αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με την έκθεση του ΓΛΚ, οι απώλειες επιμερίζονται ως εξής:

Περίπου 1,1 δισ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

Περίπου 1,2 δισ. ευρώ για τον Ε-65

Περίπου 2,1 δισ. ευρώ για την Νέα Οδό

Τέλος, περίπου 3,1 δισ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό

Εκτός από αυτό όμως το δημόσιο υποχρεούται να καταβάλει και εφάπαξ δαπάνη ύψους 1.044 δισ. ευρώ στους τέσσερις παραχωρησιούχους κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών των έργων μέχρι τις 31/12/2015.

thebest
Διαβάστε Περισσότερα » "Οι εργολάβοι έχουν πάρει σχεδόν 4 δισ. ευρώ για τα έργα "

Χρωστάμε σχεδόν όσο και οι Γερμανοί

Την ώρα που πολύς λόγος γίνεται για τα χρήματα που χρωστά η Ελλάδα, μελέτη του Bloomberg προσεγγίζει διαφορετικά το θέμα “χρέος” και δείχνει μια άλλη οπτική. Έτσι χώρες που θεωρούνται πρότυπα για την Ελλάδα και επιτυχημένα παραδείγματα δημοσιονομικής πολιτικής, βρίσκονται υψηλότερα από την Ελλάδα στο κατά κεφαλή χρέος, δηλαδή στην κατάταξη που δείχνει πόσο χρωστάει ο κάθε πολίτης της εκάστοτε χώρας.

Πρώτη στη λίστα βρίσκεται η Ιαπωνία των 127,1 εκατ. κατοίκων. Η Ιαπωνία έχει χρέος ίσο με το 242,3% του ΑΕΠ της χώρας και ο κάθε Ιάπωνας χρωστά 99.725 δολάρια.

Δεύτερη στην κατάταξη του κατά κεφαλήν χρέους βρίσκεται η Ιρλανδία. Η πρώτη χώρα που βγήκε από το μνημόνιο, με πληθυσμό 4,6 εκατ. κατοίκων έχει χρέος ίσο με το 121% του ΑΕΠ της και κάθε Ιρλανδός χρωστά 60.356 δολάρια. Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ που με πληθυσμό 319,3 εκατ. έχει χρέος ίσο με το 107,3% του ΑΕΠ της και κάθε Αμερικανός χρωστά 58.604 δολάρια.

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Σιγκαπούρη. Η χώρα που σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα κατατάσσεται στην 1η θέση στον δείκτη που μετράει το πόσο φιλικό είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον και με ένα από τα υψηλότερα βιοτικά επίπεδα.

Η Σιγκαπούρη έχει χρέος ίσο με το 106,2% του ΑΕΠ της και κάθε κάτοικος από τα 5,5 εκατ, κατοίκους της χρωστά 56.980 δολάρια. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται το Βέλγιο, με το χρέος της χώρας στο 101,2% του ΑΕΠ της, ενώ κάθε Βέλγος χρωστά 47.749 δολάρια. Έκτη στη λίστα είναι η Ιταλία με χρέος στο 133,1% του ΑΕΠ της, ενώ κάθε Ιταλός χρωστά 46,757 δολάρια.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 12 θέση στη κατάταξη του κατά κεφαλήν χρέους με το χρέος επί του ΑΕΠ της χώρας να βρίσκεται στο 174%, ενώ κάθε Έλληνας χρωστά 38.444 δολάρια.

Η Γερμανία, η ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας, βρίσκεται μόλις δύο θέσεις πιο κάτω από την Ελλάδα στη λίστα με το κατά κεφαλήν χρέος. Η ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης έχει χρέος ίσο με το 78% του ΑΕΠ της και κάθε Γερμανός χρωστά 35.881 δολάρια.


thestival
Διαβάστε Περισσότερα » "Χρωστάμε σχεδόν όσο και οι Γερμανοί "

Αναδρομικές διώξεις για φοροδιαφυγή

Για φοροδιαφυγή, ακόμη και για αδικήματα που έγιναν πριν από αρκετά χρόνια, θα διώκονται οι παραβάτες. Ο Αρειος Πάγος άναψε το «πράσινο» φως για αναδρομικές διώξεις, ακόμη και για περιπτώσεις πριν τεθεί σε εφαρμογή ο νέος αυστηρότερος νόμος.

Αν και η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου είχε προτείνει το αντίθετο, η Ολομέλεια αποφάσισε την αναδρομική εφαρμογή του νόμου, σύμφωνα με το «Εθνος». Πριν από τον Απρίλιο του 2011, η ισχύουσα νομοθεσία δεν επέτρεπε την άμεση άσκηση ποινικής δίωξης για φοροδιαφυγή αν δεν υπήρχε προηγουμένως απόφαση διοικητικών δικαστηρίων ή δεν είχει προηγηθεί οριστικοποίηση της φορολογικής εγγραφής από τις αρμόδιες αρχές.

Ο νέος νόμος άλλαξε το καθεστώς, ανοίγοντας το δρόμο για άμεση άσκηση ποινικών διώξεων μόλις εντοπιστεί η παράβαση. Η απόφαση του Αρείου Πάγου σημαίνει πως ανοίγει ο δρόμος για άμεσες διώξεις εναντίον φορολογουμένων ακόμη κι αν η παράβαση τελέστηκε πριν από μία 15ετία για παράδειγμα, αν πρόκειται για κακούργημα, ή μία πενταετία σε περίπτωση πλημμελήματος, χωρίς να χρειαστεί να υπάρχουν προϋποθέσεις όπως η απόφαση φορολογικού δικαστηρίου. Δηλαδή ανοίγει ο δρόμος για χιλιάδες υποθέσεις που εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια εδώ και χρόνια.

Διαβάστε Περισσότερα » "Αναδρομικές διώξεις για φοροδιαφυγή"

30.000 νέοι από το θρανίο στη δουλειά-Πόσο θα αμείβονται

Τριάντα χιλιάδες νέοι απόφοιτοι Τεχνικής Εκπαίδευσης κάθε χρόνο και μέχρι το 2020 θα βρίσκουν εγγυημένα εργασία - μαθητεία σε επιχειρήσεις για τουλάχιστον έναν χρόνο πάνω στο αντικείμενο που σπούδασαν, όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ".

Θα αμείβονται με το 70% του βασικού μισθού, με ασφάλιση και με σοβαρές προοπτικές μόνιμης πρόσληψης, μέσω κινήτρων που θα παρασχεθούν στις επιχειρήσεις (π.χ. επιδότηση ποσοστού εργοδοτικών εισφορών), προκειμένου να απασχολήσουν περισσότερα έτη τους νέους που προσέλαβαν στο πλαίσιο της μαθητείας.

Στο νέο αυτό σχέδιο, που έχει στόχο να προκαλέσει διπλή ανατροπή τόσο στο τοπίο της ανεργίας των νέων όσο και στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό, προχωρά άμεσα η κυβέρνηση.

Στο υπό διαμόρφωση Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας, τις βασικές πτυχές του οποίου παρουσίασε χθες ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε σχετική ημερίδα, προβλέπεται και αλλαγή μοντέλου στις σπουδές Δευτεροβάθμιας και Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο να γίνουν τα επαγγελματικά και τεχνικά σχολεία πρώτη επιλογή των νέων, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπου, αντίθετα από τη δική μας, τα Γενικά Λύκεια συγκεντρώνουν αισθητά μικρότερο αριθμό μαθητών από τα Επαγγελματικά.

Αποτέλεσμα αυτής της ελληνικής στρέβλωσης είναι ότι σήμερα περίπου το 52% των ανέργων (ηλικίας 15-24 ετών) έχουν ολοκληρώσει τη γενική Μέση Εκπαίδευση, ενώ τουλάχιστον 20% εξ' αυτών έχουν πτυχίο από κάποια ανώτερη τεχνική - επαγγελματική σχολή. Περίπου 10% των ανέργων έχουν ολοκληρώσει τη βασική εκπαίδευση ή δεν έχουν παρακολουθήσει το σχολείο - αυτοί οι νέοι είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.

Γι' αυτό, το Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020 θα περιλάβει πλέον 30.000 νέους το έτος, από 5.000 - 6.000 που περιλάμβανε παλαιότερο ανάλογο πρόγραμμα, ενώ πρόσθετος στόχος - που θα επιτευχθεί και μέσω της αναβάθμισης των Επαγγελματικών Λυκείων, ΙΕΚ και Τεχνικών σχολών - είναι να αντιστραφεί υπέρ τους η αναλογία των σπουδαστών που τα επιλέγουν αντί του Γενικού Λυκείου.

Διαβάστε Περισσότερα » "30.000 νέοι από το θρανίο στη δουλειά-Πόσο θα αμείβονται"

«Τουρισμός για όλους»: 28.400 κοινωνικά δελτία από τον ΕΟΤ

Από τις 12 Μαρτίου έως τις 30 Ιουνίου θα εφαρμοσθεί η δεύτερη φάση του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού «Τουρισμός για όλους» του ΕΟΤ, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ. Σε αυτή τη φάση θα διατεθούν, συνολικά, 28.400 δελτία, εκ των οποίων τα 23.400 για την υλοποίηση του υποπρογράμματος των εξαήμερων διακοπών (5 διανυκτερεύσεων) και τα 5.000 για την υλοποίηση του υποπρογράμματος των διακοπών για την τρίτη ηλικία.

Για να έχουν πρόσβαση οι δικαιούχοι στο πρόγραμμα των εξαήμερων διακοπών πρέπει να πληρούν μια σειρά εισοδηματικών κριτηρίων. Ετσι, οι μεμονωμένοι δικαιούχοι πρέπει να έχουν εισόδημα έως 16.000 ευρώ, οι δικαιούχοι με οικογενειακό εισόδημα να μην ξεπερνούν τα 28.000 ευρώ και οι τρίτεκνοι με οικογενειακό εισόδημα να μην ξεπερνούν τα 35.000 ευρώ. Για δικαιούχους με περισσότερα παιδιά προσαυξάνεται η οροφή του εισοδήματος κατά 1.500 ευρώ για κάθε παιδί. Στην περίπτωση του οικογενειακού εισοδήματος τα έσοδα υπολογίζονται αθροιστικά από το σύνολο των μελών της οικογένειας ανεξάρτητα αν είναι δικαιούχοι ή μη του προγράμματος. Δεν υπολογίζονται ως πηγή εισοδημάτων τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων. Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι δεν πρέπει να είναι δικαιούχοι αντίστοιχων προγραμμάτων του τέως Οργανισμού Εργατικής Εστίας (για λογαριασμό της οποίας υλοποιεί προγράμματα ο ΟΑΕΔ) ή του Οργανισμού Αγροτικής Εστίας καθώς και μέλη του Ταμείου Νομικών.

Ο ΕΟΤ επιδοτεί τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανά άτομο ανά διανυκτέρευση με 14 ευρώ σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία και τις τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες και επαύλεις, με 12 ευρώ τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και με 6 ευρώ τις κατασκηνώσεις. Στο υποπρόγραμμα (μέχρι 5 διανυκτερεύσεων) για την τρίτη ηλικία, δικαιούχοι με τα προστατευόμενα μέλη τους είναι όλοι όσοι έχουν συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας τους και άνω, είναι δε συνταξιούχοι λόγω γήρατος ή λόγω αναπηρίας, ανεξαρτήτως εισοδήματος, υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι δικαιούχοι άλλων προγραμμάτων (ΟΑΕΔ, ΟΓΑ, Ταμείου Νομικών). Η ημερήσια επιδότηση από τον ΕΟΤ ορίζεται στα 19 ευρώ ανά άτομο ανά διανυκτέρευση για όλες τις μορφές και κατηγορίες καταλυμάτων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Οι δικαιούχοι και των δύο υποπρογραμμάτων πρέπει να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους μέσα στη διάρκεια του προγράμματος. Το ποσό συμμετοχής των δικαιούχων καθορίζεται ελεύθερα από τις τουριστικές επιχειρήσεις βάσει των κατευθύνσεων που έχουν δοθεί από τον ΕΟΤ. Από την πλευρά του, ο Οργανισμός προτρέπει τους επιχειρηματίες, δεδομένου του κοινωνικού χαρακτήρα των υποπρογραμμάτων, να μειώσουν το ποσό συμμετοχής των δικαιούχων. Η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής των επιχειρηματιών στα υποπρογράμματα άρχισε χθες και θα ολοκληρωθεί στις 21 Φεβρουαρίου.

Οι πληροφορίες του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», τα συμμετέχοντα καταλύματα, οι τιμές των καταλυμάτων και κάθε άλλη λεπτομέρεια θα διατίθενται ηλεκτρονικά από τα ΚΕΠ, από τις κατά τόπους περιφερειακές υπηρεσίες και γραφεία του ΕΟΤ και από το site του ΕΟΤ (www.gnto.gr ή www.visitgreece.gr).

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΕΟΤ, ο κατάλογος των καταλυμάτων που θα συμμετάσχουν στα υποπρογράμματα θα αναρτηθεί στο site του μετά τις 21 Φεβρουαρίου.

Η διάθεση των δελτίων θα γίνεται από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών καθημερινά πλην αργιών καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος έως ότου εξαντληθούν.

kathimerini
Διαβάστε Περισσότερα » "«Τουρισμός για όλους»: 28.400 κοινωνικά δελτία από τον ΕΟΤ"

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news